Search
Now showing items 1-10 of 113
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kitaplarında İkilemelerin Yapı, İşlev ve Anlam Açısından Değerlendirilmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-10-07)
The main purpose of this study is to distribute the reduplications in the resource books of B1 and B2 level students who learn Turkish as a foreign language and to classify these duplications as structure, task and ...
Türkçe ve Hintçe-Urduca Ortak Kelimeler Yardımıyla Hindistanlı Öğrencilere Türkçe Öğretimi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-09-07)
Common words between Turkish and Hindi-Urdu languages are the result of Turkish influence in Indian subcontinent throughout the medieval age until the collapse of Mughal Empire. This influence can be seen in Indian art, ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Uluslararası Öğrencilerin Yaşadıkları Sorunlara Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)
Using meta-synthesis method, this study aims to examine the problems international students learning Turkish as a foreign language experiencing by limiting the sample groups according to their countries, nations, and ...
Yabancılara Türkçe Öğretiminde İkinci Dil Motivasyonel Benlik Sistemi ve İkinci Dilde İletişim Kurma İstekliliği Arasındaki İlişki
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020)
The main purpose of this research is to define the relationship between L2 willingness
to communicate inside the classroom and L2 motivational self system of foreign
students learning Turkish in Turkey. For this purpose, ...
Yabancı Dil Öğretimi Bağlamında Türkçe ve Arapça Organ Adları İçeren Deyimlerin İncelenmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-10-07)
The primary indicator of learning/teaching a language is not merely learning/teaching its grammar or vocabulary. Language learning should be supported by phrases containing deep cultural elements such as idioms, proverbs ...
Alanya Örneğinde Almanca-Türkçe İki Dillilik: Ses, Yapı ve Anlambilim Açısından Toplumdilbilimsel Bir İnceleme
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)
Sociolinguistic based research has been increasing in the literature. In this thesis, the
concept of bilingualism, which is one of the prominent topics of sociolinguistic studies,
is analyzed in a sociolinguistic ...
Almanya'da Okutulan "Kolay Gelsin!" Adlı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitabı Setinin İncelenmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021-07-13)
In this study, which is titled “Analysis of the ‘Kolay gelsin!’ Turkish as a foreign language textbook set which is used in Germany”; the teaching Turkish set “Kolay gelsin!”, which is prepared for language learners whose ...
Naşide Gökbudak'ın Biyografik Romanları
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)
The biographical novel is a literary genre that is based on narrating the life of a real person
within the structure of the novel. The biographical novel, as a genre that emerged with
the fusion of biography and novel ...
Ana Dili Arapça Olan Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreniminde Yaptıkları Söz Dizimi Hataları
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)
Nowadays, learning languages is considered one of the necessities of life. Learning languages is essential to discover the culture of other countries, to benefit from its technology and to open new doors to the world. ...
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Sosyal Medya Kullanımının Yazma Becerisine Etkisi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020)
Technology has a direct impact on human life, and with the developments in Web 2.0 tools, individuals' habits of using internet tools change day by day. Today, people spend a significant part of the day on the internet, ...