• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 115

  • title
  • issue date
  • submit date
  • xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.sort_by.indexing
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • untranslated

      Web-Tabanlı Derslere Yönelik Tasarım Sürecinin İncelenmesi: Biçimlendrici Araştırma Örneği 

      Çınar, Murat (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
      In this study, through analyzing the process of converting the existing courses to online format and sharing the experiences of unique design, a design model is suggested, which aims to help individuals willing to convert ...
    • untranslated

      Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Harita Kullanımının Görev Tamamlama Süresine Etkisi 

      Doğan, Dilek (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
      The current study aims to investigate the effect of maps used as a tool of navigation on the navigation efficiency in three-dimensional multi-user virtual environments. To this end, the study benefited from the ecological ...
    • untranslated

      Öğrenme – Öğretme Süreçlerine Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Entegrasyonunu Sağlamaya Yönelik Yapının Modellenmesi 

      Atman Uslu, Nilüfer (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      This study aims to model structure of ICT integration into learning and teaching process. Therefore, a three phase mixed method was utilized in this study. In the first phase, a structural equation model which aims to ...
    • untranslated

      Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağı ve Bilgisayar Laboratuvarına Yönelik Tutumlarının Siberaylaklık Davranışlarına Etkisi 

      Yaşar, Sevil (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aims of this research are to examine the reasons for students‟ tendency to the cyberloafing activities instead of their learning tasks engaging in, and to evaluate the relationships their between cyberloafing activities, ...
    • untranslated

      Etkili Matematik Öğretimi için Bit Entegrasyonu Model Önerisi 

      Yıldız, Bahadır (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aim of this study was to examine pre-service teachers realization of ICT integration for effective mathematics instruction in a learning environment prepared according to 5E learning cycle model and ICT integration ...
    • untranslated

      Farklı Soru Biçimlerinin Göz Hareketleri, Başarım ve Cevaplama Süresine Olan Etkilerinin İncelenmesi 

      Bayazıt, Alper (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to examine eye movements during solving questions and to determine whether or not the eye metrics can be used for predicting answers. Furthermore, examining whether question presentation ...
    • untranslated

      Çevrimiçi İşbirlikli Öğrenme Ortamlarında Gerçekleşen Bilgi Yapılandırma Süreçlerinde Etkileşim ve Katılım 

      Avcı Yücel, Ümmühan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aim of this research is to analyse the processes of knowledge building,interactions and participations of students in a collaborative learning environment and their relations among them.Participants were 145 student ...
    • untranslated

      Üç-Boyutlu Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamların İşbirlikli Takım Çalışmaları için Kullanılması 

      Yıldırım, Denizer (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The purpose of this study is to examine the usability of 3D Multi-User Virtual Environments (3D MUVEs) for cooperative team work. Satisfaction, cooperative learning, and social presence perception levels of students, who ...
    • untranslated

      Programlama Performansını Etkileyen Faktörlerin Bilişsel Tabanlı Bireysel Farklılıklar Temelinde Modellenmesi 

      Güzin Mazman, Sacide (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      This study is aimed to determine the effects of cognitive based individual differences along with the other demographic characteristics on undergraduate students programming performance and to model the programming ...
    • E-Öğrenme Ortamları İçin Sürdürülebilir Dikkat Düzeyi İle Bağlamsal İpucu Kullanımının Örtük Bellek Performansına Etkisi 

      Ilgaz, Hale (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
      The aim of this study is to investigate the effect of sustained attention level and usage of different types of contextual cueing on implicit memory performance in e-learning environments. The study group consists of ...
    • Yükseköğretim Kurumlarında Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Programları Bileşenleri: Uygulamalar Ve Sorun Alanları 

      Doğan, Hatice Gökçe Bilgiç (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study proposed to determine the main components needed in web-based distance education programs in order to improve the effectiveness of today s increasing number of web-based distance education programs.Formative ...
    • Çevrimiçi Ortamda Sürdürülebilirlikte Sürekli Kullanım Niyetinin Bir Modelle Sınanması 

      Dağhan, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this research, variables which may have an effect on the sustainable usage of online learning environments were discussed and a sustainabile usage model was revealed. Research was designed with a mixed method design ...
    • untranslated

      Çoklu Ortam Tabanlı Tartışmalarla Desteklenmiş Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması 

      Kadir Pala, Ferhat (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The aim of the study is to develop and to investigate effects of multimedia based discussions supported online learning environment. The developed online learning environment provides many opportunities such as writing ...
    • untranslated

      Öğrenme Nesnesinin Yeniden Kullanılabilirliğine Yönelik Yazarlık Aracının Tasarımı ve Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi 

      Çinici, Mehmet Ali (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This study is designed as a design and development research to design and evaluate an authoring tool that is aimed at enabling reuse and re-packaging of learning objects (LOs) according to instructional needs by re-purposing ...
    • untranslated

      Çevrimiçi Öğrenme Ortamındaki Etkileşim Verilerine Göre Öğrencilerin Akademik Performanslarının Veri Madenciliği Yaklaşımı İle Modellenmesi 

      Akçapınar, Gökhan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study is to model students' academic performance based on their interaction data in an online learning environment with the help of data mining techniques. As a part of the first research question, it ...
    • untranslated

      İlköğretim ve Ortaöğretim Başarı Ölçülerinin Yükseköğretime Geçiş Sınav Puanlarını Yordama Gücü 

      Özdemir, Atilla (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this research, prediction power of students 7th to 12th grade scores on 2013 Higher Education Exam was investigated.The population of this study consisted of students in Ankara city, who took an Higher Education Exam ...
    • The Relatıonshıp Between Prospectıve Englısh Teachers Multıple Intellıgences, Emotıonal Intellıgence, Learnıng Styles, and Theır Academıc Achıevement 

      Pourfeız, Jafar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The present research study investigated the relationship between the Multiple Intelligence profiles, Emotional Intelligence, Learning Styles and Academic Achievement among prospective English teachers in a Turkish context. ...
    • Karekod Destekli Öğrenme Materyalinin Erişi ve Kalıcılığa Etkisi 

      Akın, Tayfun (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      In this study, the effect of QR (Quick Response) application on retention and achievement.The research group is 50 ninth grade students who take Information and Communication Technologies course in an Anatolian high school. ...
    • Bilişsel Beceri Öğretiminde Ontoloji Tabanlı Bilişsel Destek Sisteminin Tasarımı, Uygulanması ve Değerlendirilmesi 

      Kaya, Galip (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      This research is aimed to determine how cognitive apprenticeship framework could be utilized in designing and realizing of an ontology based cognitive support system (OBCSS). It is also aimed to evaluate the use of OBCSS ...
    • Işbirlikli Çevrimiçi Ortamlarda Katılımın Sürdürülebilirliğine Etki Eden Sosyo-Bilişsel Değişkenlerin Modellenmesi 

      Özdinç, Fatih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
      The purpose of this study was to investigate some socio-cognitive variables affecting online collaborative learning process, and to suggest a model regarding the sustainability of participation in online collaborative ...
      Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
      Açık Erişim Birimi
      Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
      Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
      Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
      Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
      Contact Us | Send Feedback



      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV
       

       


      DSpace@Hacettepe
      huk openaire onayı
      by OpenAIRE

      About HUAES
      Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

      livechat

      sherpa/romeo

      Browse

      All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

      My Account

      LoginRegister

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      Theme by 
      Atmire NV