• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
  •   DSpace Home
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

xmlui.mirage2.discovery.showAdvancedFiltersxmlui.mirage2.discovery.hideAdvancedFilters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 37

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100

Programlama Öğretiminde Bilgisayımsal Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Oyun Tabanlı Bir Tasarım Modeli Önerisi 

Özmen, Büşra (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-18)
The aim of this research is to design, implement and evaluate a learning environment based on game programming activities for the development of computational thinking skills of middle school students and to produce design ...

Video Dönüt Uygulamasının Algılanan Dönüt Kalitesi, Dönüt Kullanım Düzeyi ve Motivasyona Etkisi 

Yiğit, Mehmet Fatih (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study investigates the effect of video feedback implementation on students' perceived feedback quality, feedback use level and motivation. The study was carried out in the spring semester of the 2019/2020 academic ...

Yabancı Dil Eğitimi İçin Geliştirilmiş Bir Mobil E-Kitabın Kullanılabilirlik Durumunun Hedef Kitle Deneyimi Üzerinden İncelenmesi 

Tilgel, Hakan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)
This study aims to comprehensively examine the usability of an e-book used in foreign language education and user satisfaction. 16 volunteer students studying English from a foundation university in Ankara and an e-book ...

Oyunlaştırılmış İşe Özgü Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkisinin Değerlendirilmesi: İş Sağlığı ve Güvenliği Örneği 

Tanış, Hasan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The research’s aim is developing a gamified online occupational health and safety learning environment. Design-based research method was followed. First, the online learning readiness and expectations of the train shunters ...

Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Programı Dışı Etkinliklere Yönelik Deneyimlerinin İncelenmesi 

Adıgüzel, Ozan; Adıgüzel, Ozan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
In this study, the students’ views towards the use of extracurricular activities in programming were examined. In this research, the sequential transformational design method, in which qualitative and quantitative techniques ...

Dönüt Türünün İçsel Motivasyon, Performansa Yönelik Öz-Yeterlik ve Dönüte Yönelik Yarar Algısı Üzerine Etkisi 

Yeşil, Deniz (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This study examines the effect of elaborated feedback and elaborated feedback provided with affective feedback in formative assessment on situational intrinsic motivation, perceived usefulness of feedback, and perceived ...

Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi 

Dönmez, Fatma Çağla (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)
Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ...

Fabl Animasyon İçerikli İşbirlikli E-Kitabın Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Performansına Etkisi 

Özer Şanal , Seda (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
In this study is to develop and to investigate effects of a collaborative e-book with fabl animation content that will support reading accuracy, reading speed and reading comprehension performance of students with special ...

Bilişim Teknolojisi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sayısal Ayak İzi Kavramlarının İncelenmesi 

Acele , Bahar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-04)
The purpose of this study is to examine the conceptions of information technology teachers and preservice teachers on digital footprint. The digital footprint is a natural consequence of existence in online environments ...

Dönüştürülmüş Öğrenmenin Çevrimiçi Boyutunu Oyunlaştırmanın Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaşantılarına Etkisi 

Gündüz, Abdullah Yasin (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)
Interaction and individualized learning are at the center of flipped learning. The understanding underlying the approach is not new and is based on students coming to the class by completing their preparations for the ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
Contact Us | Send Feedback



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

About HUAES
Open Access PolicyGuidesSubcriptionsContact

livechat

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherLanguageRightsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_indexFundingxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_subtype

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorAdıgüzel, Ozan (1)Akçay, Arif (1)Atalan, Yusuf (1)Ay, Kerem (1)Aydın, Betül (1)Aydın, Furkan (1)Bakır, Eda (1)Bağcı, Dilara (1)Başarıcı, Recep (1)Dönmez, Fatma Çağla (1)... View MoreSubjectEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. (14)L- Eğitim (8)Oyunlaştırma (5)Çevrimiçi öğrenme (5)Başarı (3)Bilgi kaynakları (3)Motivasyon (3)Tasarım tabanlı araştırma (3)Öğrenme analitikleri (3)Bilgi güvenliği (2)... View MoreDate Issued2022 (12)2020 (9)2021 (8)2023 (8)Has File(s)Yes (37)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV