Search
Now showing items 1-10 of 12
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)
Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ...
Bilişim Teknolojisi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sayısal Ayak İzi Kavramlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-04)
The purpose of this study is to examine the conceptions of information technology teachers and preservice teachers on digital footprint. The digital footprint is a natural consequence of existence in online environments ...
Tasarım Odaklı Düşünmenin Gelişimi İçin Çevrimiçi Proje Tabanlı Bir Öğretimin Tasarımı ve Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research is to design an online, collaborative, project-based environment and process on the basis of constructivist learning to develop teachers' design thinking skills and to test the effectiveness ...
Çalışma Belleği Kapasitesi ve Duygusal Tasarımın Çokluortam Öğrenme Materyaline Bağlanma Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research is to examine the effect of working memory capacity (WMC) and MLM types with ED on engagement to MLM and learning. The research is planned as two sub-studies. In the first study, MLMs with ...
Zeki Öğretim Sistemlerinde Hibrit Bir Modelin Tasarlanması ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
In this study, it is aimed to design and develop the student model for the Intelligent Teaching System (ITS) for the learner needs. In line with this goal, the answer to the question of how an ITS design should be considering ...
Öğrenme Analitiklerine Dayalı Gösterge Paneli Müdahalesinin Öğrenci Etkileşimi ve Akademik Başarısına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Along with the developing technology, an increase is observed in the use of distance education environments. In distance education, unlike traditional education environments, learner-instructor interaction, learner-learner ...
ZİHİNSEL DÖNDÜRME VE GÖRSEL UZAMSAL BELLEĞİN SANAL GERÇEKLİK ORTAMLARINDA GERİ GETİRME PERFORMANSINA ETKİSİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
This study examines the recall performance of learners in different virtual reality (VR) environments based on their visual-spatial memory and mental rotation capacities. Three different VR environments were used: immersive ...
E-Değerlendirme Ortamında Kullanılan Oyunlaştırma Bileşenlerinin Öğrencilerin Katılımları Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
In this study, the effect of gamified e-assessment system on student participation was investigated. For this purpose, a gamified e-assessment system has been designed, which includes leaderboard, badges and leveling ...
Özel Yetenekli Öğrencilerin Robotik Öğrenme Sürecindeki Duygularının, Öğrenme Yaklaşımlarının ve Sosyal Duygusal Öğrenmelerinin Bağlılığa Etkisinin Modellenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of the study is to reveal a model that tests the effects of emotion, learning approaches and social emotional learning on student engagement by deeply investigating the emotions experienced in the robotic learning ...
Okul Öncesine Yönelik Geliştirilen Bilgisayarsız Kodlama Etkinliklerinin Motivasyon, Bilgi İşlemsel Düşünme Ve Problem Çözme Becerilerine Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
The aim of this research is to examine the effects of electronic material-based unplugged coding activities carried out with preschool children on motivation, computational thinking and problem-solving skills. In the ...