Search
Now showing items 1-7 of 7
Oyunlaştırılmış İşe Özgü Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkisinin Değerlendirilmesi: İş Sağlığı ve Güvenliği Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The research’s aim is developing a gamified online occupational health and safety learning environment. Design-based research method was followed. First, the online learning readiness and expectations of the train shunters ...
Çevrimiçi Öz-Düzenlemeli Öğrenme Süreci ve Üstbilişsel Yargı Eğitiminin Performans ve Üstbilişsel Yargılara Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07-26)
Metacognition is being aware of and controlling one's own learning processes and knowledge. Metacognitive judgment is a tool that enables individuals to make evaluations by monitoring and reflecting their cognitive activities ...
Tasarım Odaklı Düşünmenin Gelişimi İçin Çevrimiçi Proje Tabanlı Bir Öğretimin Tasarımı ve Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this research is to design an online, collaborative, project-based environment and process on the basis of constructivist learning to develop teachers' design thinking skills and to test the effectiveness ...
Bilgi Güvenliğine Yönelik Çevrimiçi Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Ortamlarda Bilgi Güvenliğine İlişkin Öğrenmelerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-12-09)
The purpose of this research is examining the effects of the trainings developed for "Information Security in Virtual Environments" given in an online environment, on the learning of secondary school students about information ...
Öğrenme Analitiği Gösterge Paneli Müdahalesinin Öğrencilerin Ters-Yüz Öğrenme Ortamındaki Ders Öncesi Hazırlıklarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-08-26)
In the flipped learning model, where in-class activities are done as homework and homework is done as in-class activities, the preparation the student will do before the lesson is of great importance for effective learning. ...
Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Çerçeveleme Dürtme Stratejilerinin Kullanılmasının Üniversite Öğrencilerinin Başarı ve Motivasyonuna Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-05-02)
The aim of this study is to examine the effect of using framing nudge strategies in the online learning environment on the success and motivation of university students. The study was conducted with 54 undergraduate students, ...
Öğrencilerin Sosyal-Duygusal Öğrenmelerini Desteklemek Amacıyla Öğretmenlere Yönelik Geliştirilen Çevrimiçi Ortamın Kullanılabilirliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-05-15)
Social emotional skills, which mean being aware of one's feelings and thoughts, managing emotions, empathising, controlling relationships and making responsible decisions, have an important place in order to lead a qualified ...