Search
Now showing items 1-10 of 17
E-Öğrenme Ortamlarına Yönelik Öğrenme Analitiklerine Dayalı Müdahale Motoru Tasarımı ve Geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
In this study an intervention engine based on learning analytics for e-learning environments was designed. The intervention engine includes instructional, supportive and motivational interventions. The intervention engine ...
Öğretim Ortamlarının ve Bilişsel Yetilerin Soyutlama Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-10)
Abstraction is one of the building blocks in computer science (CS). Thus, it requires a special emphasis in teaching computer science. Abstraction is described as individuals’ ignorance of details and focusing on the ...
Öğrenci, Öğretmen ve Velilerin Gözünden Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this thesis is to investigate middle school students' cyber bullying awareness levels based on students’, teachers’ and parents’ views. In this context, the opinions were taken to determine the demographic ...
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Ürünlerle İlgili Telif Hakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this study is to examine students’ awareness level of copyright issues in relation to digital products. In addition, the divergence between the various demographic characteristics of students, such as socioeconomic ...
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Ürünlerle İlgili Telif Hakları Konusundaki Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this study is to examine students’ awareness level of copyright issues in relation to digital products. In addition, the divergence between the various demographic characteristics of students, such as socioeconomic ...
Mobil Teknoloji Tabanlı Öğrenme Uygulamalarının Bilimsel Düşünme Süreci Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this research is to determine the effects of mobile technology based learning applications on scientific thinking processes. For this purpose, a mobile application developed and used by the participants to engage ...
Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)
There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses ...
Uzaktan Eğitim Programlarında Üniversite Öğrencilerinin Eş Zamanlı Sanal Sınıf Ortamlarını Kullanım Niyetlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this study is to identify the variables affecting the tendency of the students studying at the faculties of education in Turkey universities to use the synchronous virtual classroom and to analyze the causal ...
Sayısal Ayak İzi Ders Tasarımının Öğrencilerin Sayısal Vatandaşlık Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-03-19)
In this research, a lesson was designed about digital footprint. The importance of digital footprint which covers all kinds of activities carried out in the internet environment is increasing day by day, and the lack of ...
Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Etkileşim ve Gezinme Örüntülerinin İlişkisel Çözümlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
In this research, in the online learning environment, it is aimed; (a) to cluster interactions of learners according to frequency of usage and navigational behaviors of learners according to participation mode, (b) to ...