• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Sağlık İdaresi Bölümü
  • Sağlık İdaresi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Sağlık İdaresi Bölümü
  • Sağlık İdaresi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hastanelerin Tüketici ve Finansal Temelli Marka Değerleri ile Kurumsal ve Finansal Performans Göstergeleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi

Göster/Aç
HASTANELERİN TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİ VE FİNANSAL MARKA DEĞERİ İLE KURUMSAL VE FİNANSAL PERFORMANS GÖSTERGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ.pdf (6.975Mb)
Tarih
2022
Yazar
Karaman, Sevilay
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The purpose of this research; to determine the consumer-based and financial-based brand values ​​of hospitals, to investigate their differences according to hospitals, and to determine the relationship between the brand equity ​​of hospitals and their corporate and financial performances. In this context, the corporate and financial performance data of 8 hospitals operating within the borders of Ankara metropolitan area, where permission can be obtained from public hospitals with 100 beds or more, and the data obtained from 663 patients, who are the consumers of this hospital, were evaluated. Corporate and financial performance indicators and financial brand value were obtained from the Ministry of Health; data on consumer-based brand equity were collected by the researcher through face-to-face interviews with patients through a questionnaire. Factor analyzes and Cronbach's Alpha coefficient were used for validity and reliability analyzes of the questionnaire, and appropriate parametric and non-parametric tests were used for hypothesis testing, as well as correlation analysis. Hirose method was used for financial brand value determination in the research. As a result of the analysis; consumers' evaluations of consumer-based brand equity and its dimensions and financial brand values ​​show a statistically significant difference according to hospital types; It has been determined that there are significant relationships between consumer-based brand value and dimensions, financial brand value and dimensions, corporate performance indicators and financial performance indicators of hospitals. Based on these results, it is recommended that hospital managers work on issues that will increase brand equity ​​without increasing service costs in the current competitive environment.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/26518
Koleksiyonlar
  • Sağlık İdaresi Bölümü Tez Koleksiyonu [113]
Künye
Karaman S. (2022). Hastanelerin Tüketici ve Finansal Temelli Marka Değerleri ile Kurumsal ve Finansal Performans Göstergeleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi ABD.
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV