Search
Now showing items 1-3 of 3
Pısa 2018 Okuma Becerilerini Açıklayan Değişkenlerin Çok Düzeyli Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-07)
Today, it is important to carry out studies on the Programme for International Student Assessment (PISA), which has a global impact. In this direction, it is aimed to determine the variables explaining the reading literacy ...
PISA 2018 Türkiye Örnekleminde Okuma Okuryazarlık Düzeylerinin Farklı Veri Madenciliği Sınıflandırma Yöntemleri ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The purpose of research is to determine the classification accuracy of students' success status and reading skills proficiency levels according to the factors affecting the success of students' reading skills and their ...
Pısa-2018 Türkiye Verisinde Okuma Becerilerini Etkileyen Faktörlerin Çok Düzeyli Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The Programme for International Student Assessment (PISA) is an international survey funded by OECD. PISA surveys take place every three years and it is a research that has been carried out every three years since 2000 to ...