Search
Now showing items 1-10 of 17
2015 Pisa İş Birlikli Problem Çözme Becerilerinin Ülkelere Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi: Türkiye, Norveç, Singapur
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Purpose of the research is; examine PISA 2015 Cooperative Problem Solving to intercultural measurement invariance of cooperative problem solving model created by Xandar sub-test. within this scope the research was conducted ...
Abide 2016 Türkçe ve Fen Bilimleri Alt-Testlerinin Öğretmen Özelliklerine Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In 2016, the Ministry of National Education conducted a study on ABİDE (Academic Skills Monitoring and Evaluation) to test the knowledge and skills of 8th grade students. It is aimed to establish a monitoring and evaluation ...
Fen Motivasyonu ve Özyeterliği Modeli'nin Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi: PISA 2015 Türkiye Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Measurement invariance analyses are carried out in order to find evidence for the structural validity of the measurement tools using in the field of educational sciences and psychology. The purpose of this research is to ...
Tımss-2015 Matematik ve Fen Duyuşsal Özellik Modellerinin Kültürlere, Cinsiyete ve Bölgelere Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The purpose of this study was to investigate measurement invariance of the mathematics and science model constructed by using TIMSS 2015 8th grade student survey, according to cultures (Turkey, Saudi Arabia and Singapore), ...
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarında Ölçme Değişmezliği ve Dmf’nin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ...
PISA 2018 Okuma Becerileri Testinin Ülkelere ve Cinsiyete Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of study is to examine measurement invariance of PISA 2018 reading literacy test across different countries (Turkey, Singapore and the USA) and in terms of gender variable. The research was conducted on 24 items ...
Okul Motivasyonu Ölçeğinin Cinsiyete ve Sınıf Düzeyine Göre Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this research is to examine the measurement invariance of the school motivation scale (Kan, Özhan and Kaynak, 2017) in terms of gender and grade level variables and to obtain evidence for the construct validity ...
TIMSS 2015 Türkiye Örnekleminde Erken Matematik Aktiviteleri Modelinin Bölgelere ve Cinsiyete Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The purpose of the study is to investigate the measurement invariance of the early
mathematical activities model, which was used in the TIMSS 2015 study and which
was created using the home questionnaire applied to the ...
TIMSS 2015 Fen Duyuşsal Özelliklerinin Cinsiyet ve Bölgelere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Various international and national tests are applied to assess curricula across the world. About 250.000 students’ knowledge and skills are tested via Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS). Many ...
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVLARINDA ÖLÇME DEĞİŞMEZLİĞİ VE DMF’NİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ...