Search
Now showing items 1-10 of 32
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarında Ölçme Değişmezliği ve Dmf’nin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ...
Kavram Yanılgılarını Belirlemede Yapılandırılmış Grid ve Üç Aşamalı Test Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this study is to determine the effectiveness of configured grid method in determining misconceptions of 7. grade students about electricity subject by comparing configured grid method and three tier test ...
Yükseköğretime Hazırlanırken 12. Sınıf Öğrencilerinin Okullarında Akademik Başarılarıyla Gelecek Beklentilerini Etkileyen Faktörler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08)
Purpose of research is to determine views and recommendations of students, teachers and school principals about factors affecting and extent to which factors affect in what degree to 12th grade students' academic success ...
Örgütsel Zekâ Düzeyinin Öğretmenlerin Yenilikçi Çalışma Davranışları Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study aimed at determining schools’ organizational intelligence and teachers innovative work behavior levels, whether there was a difference in terms of various variables (gender, age, education level, branch, ...
Millî Eğitim Bakanlığı Stratejik Planlarının Hedefleri Açısından İncelenmesi ve Uygulamaya Dönük Yansımalarının Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
In this research, it has been aimed to examine the Turkish education system in terms of the Strategic plans of the Ministry of National Education (MONE) and to evaluate and discuss related to the performance values. In the ...
Likert Tipi Ölçeklerin Yapı Geçerliğinin Veri Madenciliği, Yapay Sinir Ağları, Faktör Analizi ve Rasch Modelleri ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Data collection instruments which are important building blocks of measurement and evaluation activities are expected to comply with the standards. Therefore, one of the issues that need close attention in developing ...
Okul Müdürünün İnovasyon Yeterlikleri ile Öğretmenlerin Küresel Yetkinlikleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Aim of research is to examine relationship between innovation competencies of school principal and global competencies of teachers based on their opinions Study also examines innovation competence of school principal ...
PISA 2018 Türkiye Örnekleminde Okuma Okuryazarlık Düzeylerinin Farklı Veri Madenciliği Sınıflandırma Yöntemleri ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The purpose of research is to determine the classification accuracy of students' success status and reading skills proficiency levels according to the factors affecting the success of students' reading skills and their ...
Kayıp Veri İle Başa Çıkma Yöntemlerinin Yapısal Eşitlik Modellerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The purpose of this research is to investigate three missing data handling methods; listwise deletion, likelihood methods (FIML and EM), and multiple imputation (PMM, CART, NORM) techniques in structural equation models ...
Zorlu Yaşam Koşullarına Maruz Kalmış Kadınların Psikolojik Sağlamlık Öyküleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07-14)
The purpose of this study was to examine resilience stories of women lived under harsh
circumstances; the study explored these women’s experiences to delineate protective and
risk factors in their stories. This study ...