• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • İletişim Fakültesi
  • İletişim Bilimleri Bölümü
  • İletişim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • İletişim Fakültesi
  • İletişim Bilimleri Bölümü
  • İletişim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İletişim Teknolojileri Çağında Ebeveynlik Pratikleri: Erken Çocukluk Döneminde Medya Kullanımı

Göster/Aç
Doktora Tezi BAB.pdf (2.829Mb)
Tarih
2023-01
Yazar
Aşkın Bozkurt, Berrin
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
In this thesis, the parental mediation strategies and practices of the 21st century digital immigrants, are studied in managing the media use of their digital native children who are introduced to technology at birth. In the study, childhood, media and parent relationship were evaluated using a multidimensional perspective within the light of the parental mediation theory. The role of digital literacy in enforcing children’s rights to access, participation and protection from media and in smoothing digital inequalities was also examined. In this study, which focuses on the management practices of parents for their children's media use in the age of communication technologies, semi-structured interviews were conducted with 40 parents in the field, and media use of 0-6 years old children and the mediation strategies of parents were subjected to critical qualitative analysis. It is understood that a "limited" and "prone to exceed limits" relationship is established with the media in the context of education, entertainment and communication in early childhood. Parental mediation practices of 0-6-year-old children change and transform with the effects of factors related to the parents, the children and to the environment. Parents mostly use restrictive mediation and co-viewing and less active mediation and monitoring strategies. With the study, parental mediation rules, methods, the factors that shape them and the practices applied in the field are examined, and the cycle of changing and transforming parenting practices is revealed.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/29279
Koleksiyonlar
  • İletişim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu [90]
Künye
Aşkın Bozkurt, B. (2023). İletişim Teknolojileri Çağında Ebeveynlik Pratikleri: Erken Çocukluk Döneminde Medya Kullanımı.(Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV