• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları

Göster/Aç
20.02.23 tez Ezgi Bulut.pdf (1.408Mb)
Tarih
2023
Yazar
Bulut, Ezgi
Ambargo Süresi
6 ay
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative and quantitative patterns. The quantitative data of the research has been collected through “Pre-school Teacher Personal Inquiry Questionnaire” and “Out of School Learning Activities Teachers Self Efficacy Belief Scale”. Accordingly, 241 pre-school teachers that are employed by private and public schools under MEB in six central provinces of Ankara (Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Yenimahalle, Altındağ and Keçiören) has been selected. The sample was researched covering four main factors: 1) Preparation Self Efficacy 2) Application and Assessment Self Efficacy 3) Teaching Support Self Efficacy 4) Knowledge and Experience Self Efficacy. The research investigated the relationship between pre-school teachers score on self-efficacy beliefs on out of school learning activities and variables such as, teachers’ educational status, age, year of professional experience, type of institution they work for and training teachers received on out of school learning activities. As for the qualitative dimension of the research, 15 of teachers who have taken part in the questionnaire part of research volunteered and they have been applied the “Out-Of-School Learning Practices Semi Structured Interview Form”. The interviews have comprehensively revealed teachers practices and attitudes on out of school learning. Analysis of the findings have shown that there is a meaningful relationship between pre-school teachers score on self-efficacy beliefs and training they received on out of school learning activities. Teachers who have positively approached out of school learning activities, have voiced their difficulties on planning and applying those activities and shared their recommendations on increasing the quality and frequency of out of school activities.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/29385
Koleksiyonlar
  • Temel Eğitim Bölümü Tez Koleksiyonu [61]
Künye
Bulut, E. (2023). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV