Browsing Temel Eğitim Bölümü by Title
Now showing items 47-66 of 137
-
Harita ve Küre Kullanımı Eğitiminin Beş Yaş Çocuklarının Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerine Etkisi
(2017)Bu araştırmada, Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programının, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi incelenmiştir. On haftalık harita ve küre ... -
Hikâye Haritası ve Çift Girişli Günlük Stratejilerinin İlkokul Öğrencilerinin Eleştirel Okuma ve Öyküleyici Yazma Becerilerine Yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-05)The aim of this study is to examine the reflections on students' critical reading and story writing skills with dual entry diary and story map strategies, which are among the strategies that support the development of ... -
İlkokul 3.Sınıf Öğrencileri İçin Değerlere Yönelik Çocuklar İçin Felsefe Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The purpose of this study is to determine how philosophy activities based on the core values of “Justice, Friendship, Honesty and Respect” included in the Life Sciences curriculum, reflect on student’s actions and thought ... -
İlkokul Öğrencilerinin İyi Oluşları İle Bağıntılı Değişkenlerin İncelenmesi: Bir Karma Yöntemler Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-01)Abstract The main purpose of this study is to determine the variables that define the holistic well-being of students, the variables that related to these variables and their related levels depending on the perception of ... -
İlkokul Öğrencilerinin Matematiği Gerçek Hayatla İlişkilendirme Becerilerinin Çocuk Edebiyatı Eserleri Bağlamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Within this research, in the context of children’s literature, mathematical real life connection skills of primary school third class students are investigated thoroughly according to mathematics lesson learning areas, ... -
İlkokul Öğrencilerinin Okuma Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Sahip Olması Gereken Yeterlikler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-12-21)The aim of this study is to reveal the competencies that primary school students should have in order to improve their reading skills and to determine whether there is a consensus among experts on these competencies. This ... -
İlkokul Öğrencilerinin Teknoloji Kullanımı ile İlgili Ebeveyn Tutum ve Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This study aims to determine the experiences and perceptions of parents of primary school students about their use of technology. With the research, it has been tried to reveal parents’ concerns about the negative situations ... -
İlkokul Üçüncü Sınıf Fen Bilimleri Beş Duyumuz Ünitesine Yönelik Bilgilendirici Çocuk Kitaplarının Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Informational children's books have importance in children's literature. The use of informative children's books by students and teachers in teaching enriches the educational process. Informative children's books are ... -
İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlkokul Kitaplarına Yansıması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Value is an important guide for individuals to make sense of life. Values need to be taught to students at an early age in environments such as family, school and social environment. In recent years, the place of values ... -
Kapsayıcı Eğitim Uygulamalarının İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarısına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06-14)The objective of the present research is to examine the effect that inclusive education practices make on the success achieved by 4th grade student’s in geometry field of mathematics course, and to determine opinions of ... -
Kapsayıcı Ortamlarda Kültüre Duyarlı Öğretim Etkinliklerinin Etkinlik Kuramı ve Yükleme Kuramı Perspektifiyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The main purpose of this thesis is to reveal the factors affecting the effective use of inclusive pedagogy in instructional processes by examining primary school 4th grade teachers’ process of integrating inclusive ... -
Levels of Providing the Oecd New Millennium Learner Criteria of the Prospective Teachers Studying in Primary School Teaching Undergraduate Program
(Elsevier Science Bv, 2014)The basic purpose of this study is to determine the extent to which the NML criteria determined by the OECD in 2006 apply for the said prospective teachers. It can be observed that prospective teachers have a medium level ... -
Matematik Eğitimde Etkileşimli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İlkokul Öğrencilerinin Kavram Yanılgıları ve Tutumlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the effect of using interactive augmented reality applications in mathematics education on the elimination of misconceptions of 4th grade students and their attitudes towards mathematics ... -
Matematik Öğretiminde Montessori Temelli Öğrenme Yaklaşımının Matematik Yeteneğine Ve Yaratıcı Düşünmeye Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This paper investigated the effect of a Montessori-based teaching model on children's mathematical abilities and creative thinking skills in mathematics. The study adopted an exploratory sequential design, a mixed research ... -
Mesleğe Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Gerçeklik Şoku Düzeyinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The reality shock experienced by the novice teachers at the beginning of their careers is an important topic that has received relatively little attention in the literature. This study aims to investigate the reality shock ... -
Metinlerarası Okuma ile Bütünleştirilen Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin Özel Yeteneklilerin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to reveal the effect of the 6+1 Analytical Writing and Evaluation Model [AWEM], which is integrated with intertextual reading, on the reading comprehension and writing skills of gifted fourth grade ... -
Okuduğunu Anlamave Edebî Sanatlar: Çocuk Kitapları Üzerine Nitel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to reveal the level of use of literary arts in different types of children's literature works at primary school level and the level of students' reading comprehension and literary arts in these ... -
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarının Fen Eğitiminde Kullanılmasının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(2017)This study aims to investigate the effect of using out-of-school learning environments for science education on preschool children's science process skills. The study group of the pretest-posttest control group unequalled ... -
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerileri ve Geometrik Şekil Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)The preschool period is a period in which contains many critical periods and qualified support is needed to successfully overcome these critical periods. Like many other developmental areas, executive function skills and ...