Search
Now showing items 1-10 of 137
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Mikro Öğretim Kapsamında Etkileşimli Tahta Kullanımı ile İlgili Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03)
The purpose of this mixed type study is to determine the perceptions of prospective classroom teachers on implementing micro teaching method and using interactive whiteboards in teacher education. The current research was ...
Resimli Öykü Kitaplarının Ve Kitap Okuma Etkinliklerinin Niteliğinin Beş Yaş Çocuklarının Dil Gelişimiyle İlişkisinin İncelenmesi
(2018)
Bu araştırmada resimli öykü kitaplarının ve okul öncesi öğretmenlerinin büyük grup etkinliği olarak gerçekleştirdikleri kitap okuma etkinliklerinin niteliği ile okul öncesi eğitim alan alt sosyoekonomik düzeydeki beş yaş ...
Harita ve Küre Kullanımı Eğitiminin Beş Yaş Çocuklarının Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerine Etkisi
(2017)
Bu araştırmada, Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programının, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi incelenmiştir.
On haftalık harita ve küre ...
Feridun Oral’ın Resimli Öykü Kitapları Üzerine Bir Doküman İncelemesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-10)
This study was designed as “A Document Analysis on Feridun Oral's Picture Story
Books”. The study includes 15 story books both written and illustrated by Oral
between 1993 and 2017. The aim of this study is to perform ...
“Devereux” Okul Öncesi Ölçeğinin Uyarlanması Ve İkinci Adım Erken Müdahale Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Investigating the effectiveness of programs is an important step for children's social emotional development. Second Step program (SSP) aims to support children socially- emotionally. Therefore, the purpose of research ...
Ebeveyn ve Öğretmenlerin Bilim Okuryazarlık Düzeyleri ile Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimine İlişkin Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-04)
The aim of this study is to determine the science literacy levels of preschool teachers and parents with children in early childhood, to examine their views on science literacy and science education, and to reveal their ...
Okulöncesi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi ile Bilgi İletişim Teknolojisi Kullanımı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
In this study, it was aiming to determine the relation between the technological
pedagogical content knowledge (TPACK) of preschool teachers and the use of
information and communication technology (ICT). In addition, ...
Sanal Ortamlarda Okuma ve Yazma Güçlüklerini Gidermeye Yönelik Paylaşılan Etkinlik Sayfalarının Özellikleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
This basic descriptive study investigated the features of online activity pages that help people overcome reading and writing difficulties. Data were collected from “ogretmentavsiyesi.wordpress.com,” “www.mustafa-turan.com,” ...
Anne-Babalık Amaçları ile Çocuğun Mizacı, Psikososyal Davranışları, Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The aim of research is to examine relationship between parenting goals and child's temperament, psychosocial behaviors, emotion regulation skills. Parents of 48-78 month old children attending pre-school education institutions ...
The Views Of Teachers And Managers About Art, Music And Drama Activities Carried Out By In-Field-Teachers In Early Childhood Education Institutions
(Elsevier Science Bv, 2012)
The purpose of this research is to examine the views of teachers and managers about art, music and drama activities that are carried out by in-field-teachers in early childhood education institutions. In the line of this ...