Show simple item record

dc.contributor.advisorDemiraslan Çevik, Yasemin
dc.contributor.authorŞen, Uğur Umut
dc.date.accessioned2023-10-25T07:28:19Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-13
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34079
dc.description.abstractAbstract Nowadays, educational environments are also affected by the rapid changes in information and technology and the use of technology in learning-teaching processes is becoming increasingly widespread. In this respect, it is important to develop the technology-related competencies of all instructors for the effective use of technology at higher education level. Hacettepe University Center for Sustainable Teaching and Learning (STL) implements the "Technology Mentoring for Lecturers" program to improve the technological skills of the lecturers working at the university and to support them to use technology effectively in their courses. In this program, successful students of IT departments are paired with lecturers who need training in technology, and mentor-mentee pairs are expected to work regularly on technology-related activities for 5 weeks. Although the participant opinions about the Technology Mentoring Program in the past were positive, it was observed that the students who applied to be mentors in the program needed a mentoring training to prepare them for the process. In this study, TME was designed for students who wanted to mentor in TMP and the effectiveness of this training was examined. This study was designed with quantitative and qualitative research methods. The research group consisted of students taking the Technology Planning and Applications course at Hacettepe University, Department of ITTE. Pre-test-post-test and semi-structured interview forms were used as data collection tools. The results revealed that TME had a statistically significant positive effect on students' mentor competencies. The opinions of the mentors show that TME contributes to their mentoring skills and thus they are effective in the process. According to the opinions of the mentees, the fact that the mentors communicate effectively, are enthusiastic, systematic and planned revealed that the mentors are sufficient in their mentoring skills. Keywords: mentoring, technology mentoring, reverse mentoring, mentor training.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim bilimleritr_TR
dc.subjectBilgisayar ve öğretim teknolojileritr_TR
dc.subjectBilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimitr_TR
dc.subjectMentorluktr_TR
dc.subjectTeknoloji mentorluğutr_TR
dc.subjectAsenkron eğitimtr_TR
dc.subjectÇevrimiçi eğitimtr_TR
dc.subjectMentor menti ilişkisitr_TR
dc.subjectMentorluk eğitimitr_TR
dc.subjectTeknoloji mentorluğu eğitimitr_TR
dc.subjectZaman yönetimitr_TR
dc.subjectMentor olarak özgüvenimtr_TR
dc.subjectAkademik iletişim becerileritr_TR
dc.subjectNicel çalışmatr_TR
dc.subjectNitel çalışmatr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleTersine Mentorluk Sürecinde Teknoloji Mentorlarına Yönelik Hazırlanan Çevrimiçi Eğitimin Etkililiğinin İncelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamining the Effectiveness of Online Education Prepared For Technology Mentors in the Reverse Mentoring Processtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖz Günümüzde bilgi ve teknolojideki hızlı değişimlerden eğitim ortamları da etkilenmekte ve öğrenme-öğretme süreçlerinde teknoloji kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Bu doğrultuda, yükseköğretim seviyesinde teknolojinin etkili bir biçimde kullanılması için tüm öğretim elemanlarının teknoloji ile ilgili yeterliklerinin geliştirilmesi önem arz etmektedir. Hacettepe Üniversitesi Sürdürülebilir Öğretme ve Öğrenme Merkezi (STL), üniversitede görev yapmakta olan öğretim elemanlarının teknolojik becerilerini geliştirmek ve derslerinde teknolojiyi etkili kullanmalarını desteklemek üzere “Öğretim Elemanlarına Yönelik Teknoloji Mentorluk” programını uygulamaktadır. Bu programda, bilişim alanındaki bölümlerin başarılı öğrencileri ile teknoloji konusunda eğitim ihtiyacı olan öğretim elemanları eşleştirilerek, mentor-menti çiftlerinin 5 hafta boyunca düzenli olarak teknoloji ile ilgili etkinlikler üzerinde çalışmaları hedeflenmiştir. Geçmiş dönemlerde yapılan Teknoloji Mentorluk programına yönelik katılımcı görüşleri olumlu olsa da programa mentorluk yapmak üzere başvuran öğrencilerin kendilerini sürece hazırlayacak bir mentorluk eğitimine ihtiyaç duydukları gözlemlenmiştir. Bu araştırmada, TMP’de mentorluk yapmak isteyen öğrencilere yönelik TME tasarlanmıştır ve bu eğitimin etkililiği incelenmiştir. Bu çalışma nicel ve nitel araştırma yöntemleriyle tasarlanmıştır. Araştırma grubu, Hacettepe Üniversitesi BÖTE bölümündeki Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları dersini alan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ön test-son test ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Sonuçlar, TME’nin öğrencilerin mentorluk yeterlikleri üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir şekilde olumlu etki bıraktığını ortaya çıkarmıştır. Mentorların görüşleri, TME’nin mentorluk becerilerine katkı sağladığını ve bu sayede süreçte etkili olduklarını göstermektedir. Mentilerin görüşlerine göre mentorların etkili iletişim kurmaları, hevesli, sistematik ve planlı olmaları, mentorların mentorluk becerisinde yeterli olduklarını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: mentorluk, tersine mentorluk, teknoloji mentorluğu, mentor eğitimi.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-10-25T07:28:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record