dc.contributor.advisor | Alagözlü, Nuray | |
dc.contributor.author | Uysalbaş Davarcıoğlu, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T06:56:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-04-19 | |
dc.identifier.citation | Uysalbaş Davarcıoğlu, B. (2024). Investigating the Relationship Between Burnout Levels and Self-Efficacy Beliefs of ELT Teachers. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35469 | |
dc.description.abstract | Professions involving extensive interaction often cause burnout, with teaching being particularly susceptible to this syndrome. The severe consequences of teacher burnout extend beyond personal well-being, affecting both colleagues and students. The challenges are intensified for ELT teachers in private schools, which are renowned for their quality language education, due to the demanding working conditions. However, higher self-efficacy beliefs act as a protective factor against burnout, assisting teachers in handling stressors effectively. Previous studies have examined the relationship between burnout and teachers’ sense of efficacy at a tertiary level. However, few studies have focused on burnout levels and self-efficacy beliefs of ELT teachers working at private schools. This study addresses this gap by investigating the burnout level and self-efficacy beliefs of ELT teachers in private schools depending on certain variables. Moreover, the study scrutinizes the relation of teachers’ sense of efficacy in classroom management, instructional strategies and student engagement on the emotional exhaustion, depersonalization and reduced personal accomplishment dimensions of burnout. Using a sequential mixed-method design, data were collected from 359 ELT teachers through questionnaires and from 6 ELT teachers through semi-structured interviews. The findings reveal significant correlations between aspects of teacher self-efficacy and burnout dimensions. Furthermore, various factors are associated with teacher efficacy and burnout levels, as supported by both quantitative and qualitative data. Thus, the study provides valuable insights for enhancing teacher well-being, informing teacher training practices, and guiding private school administrators in creating healthy working environments. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | teacher burnout | tr_TR |
dc.subject | teacher self-efficacy | tr_TR |
dc.subject | English language teachers | tr_TR |
dc.subject | private schools | tr_TR |
dc.title | Investigating the Relationship Between Burnout Levels and Self-Efficacy Beliefs of ELT Teachers | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | İnsanlarla daha fazla etkileşim gerektiren mesleklerde tükenmişlik sendromuna rastlanmaktadır. Bu nedenle öğretmenlik tükenmişliğe sebebiyet veren mesleklerin başında gelmektedir. Öğretmen tükenmişliğinin neden olduğu ciddi sonuçlar öğretmen esenliğini etkilemenin ötesine geçerek hem meslektaşları hem de öğrencileri etkilemektedir. Kaliteli yabancı dil eğitimleri nedeniyle tercih edilen özel okullardaki zorlu çalışma koşulları nedeniyle İngilizce öğretmenlerinin tükenmişlik riski artmaktadır. Yüksek öz-yeterlik inancı ise tükenmişliğe karşı koruyucu etken görevi görerek öğretmenlerin stres etkenleriyle başa çıkmalarına yardımcı olmaktadır. Önceki çalışmalar öğretmen öz-yeterliği ve tükenmişliği arasındaki ilişkiyi çoğunlukla yüksek öğretim düzeyinde ele almıştır. Ancak özel okullarda çalışan İngilizce öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerine ve öz-yeterlik inançlarına odaklanan çalışma sayısı kısıtlıdır. Bu bağlamdaki boşluğa paralel olarak bu çalışma, özel okullarda çalışan İngilizce öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ve öz-yeterlik inançlarını belirli değişkenlerle olan ilişkisiyle araştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda çalışmada öğretmenlerin sınıf yönetimi, öğretim stratejileri ve öğrenci katılımının tükenmişliğin alt boyutlarıyla ilişkisi irdelenmektedir. Özel okullarda çalışan İngilizce öğretmenlerinden oluşan bir örneklemle karma yöntem çeşitlerinden sıralı açıklayıcı tasarım benimsenmiştir. Nicel veri 359 özel okulda çalışan İngilizce öğretmeniyle toplanmıştır. Nitel veri ise çalışmanın nicel kısmına katılan 6 gönüllü öğretmenle gerçekleşmiştir. Bu çalışma, öz-yeterlilik boyutlarının tükenmişlik düzeyleriyle ilişkili olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretmenlerle gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen bulguların nicel verilerle uyumlu olduğu görülmüştür. Bu nedenle çalışma, öğretmen esenliğini iyileştirme, öğretmen eğitim programlarına ışık tutma ve özel okul yöneticilerine sağlıklı çalışma ortamları oluşturma konusunda rehberlik etmede değerli bilgiler sunmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T06:56:57Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |