dc.contributor.advisor | Ünal, Dalım Çiğdem | |
dc.contributor.author | Küçük, Cemile | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:00:51Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024-06-07 | |
dc.identifier.citation | Küçük, C. (2024). Fertigkeitsvermittlung im DaF-Unterricht: Systematisches Review und Meta-Synthese der Forschungsarbeiten in der Türkei. Masterarbeit. Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35483 | |
dc.description.abstract | Communicating in a language requires the four basic skills of listening, speaking, reading and writing. Since each language skill is interconnected and is considered a prerequisite for knowledge of a language, great importance should be given to teaching these four skills. To date, many researchers have conducted studies to effectively teach these four language skills in foreign language classrooms. In this work, studies written between 2000 and 2023 on teaching German in Turkey were selected from the YÖK National Thesis Center database using the specified keywords and inclusion criteria and analyzed using the systematic literature search and meta synthesis method. 28 studies were examined using the systematic literature analysis and 10 studies were examined using the meta synthesis method. The MAXQDA program was used to analyze the data and the results were presented in tables and graphics. For the analysis, main and subcategories were used, such as "defects in the foreign language course", "defects in speaking skills", "defects in listening skills", "defects in reading skills", "defects in writing skills", "suggestions for the foreign language course", "suggestions for Speaking Skills”, “Suggestions for Listening Skills”, “Suggestions for Reading Skills”, “Suggestions for Writing Skills”. The analysis revealed that, for example, listening skills had not been sufficiently examined or that factors such as fear, insufficient vocabulary, and the influence of the first foreign language had a negative impact on the students' language skills, while methods such as creative writing had a positive impact on language skills. At the end of the work, suggestions for future studies on teaching German language skills were presented. | tr_TR |
dc.language.iso | deu | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fremdsprachunterricht | tr_TR |
dc.subject | Sprachkompetenzen | |
dc.subject | Sprechfertigkeit | |
dc.subject | Hörfertigkeit | |
dc.subject | Lesefertigkeit | |
dc.subject | Schreibfertigkeit | |
dc.subject | Systematische Literaturanalyse | |
dc.subject | Metasynthese | |
dc.subject.lcsh | Batı Almanya dilleri | tr_TR |
dc.title | Fertıgkeıtsvermıttlung Im Daf-Unterrıcht: Systematisches Review Und Meta-Synthese Der Forschungsarbeiten In Der Türkeı | tr_TR |
dc.title.alternative | TÜRKİYE’DE ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ: SİSTEMATİK LİTERATÜR İNCELEMESİ VE META-SENTEZ ÇALIŞMASI | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bir dilde iletişim kurabilmek için gerekli olan dört temel dil becerisi vardır. Bunlar dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerileridir. Her bir beceri birbiriyle bağlantılı olduğu için ve dil bilmenin zorunluklarından sayıldığı için bu dört becerinin öğretimine büyük önem verilmesi gerekmektedir. Bugüne kadar birçok araştırmacı bu dört dil becerisinin yabancı dil derslerinde etkili bir şekilde öğretilmesi için çalışmalar yürütmüş ve bu dil becerilerinin desteklenmesi için farklı yöntemleri araştırmıştır. Bu tez çalışmasında 2000-2023 yılları arasında Türkiye’de Almanca dil becerilerinin öğretimi hakkında yazılmış olan çalışmalar belirlenen anahtar kelimelere ve dahil etme kriterlerine göre YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından seçilerek sistematik literatür incelemesi ve meta-sentez yöntemiyle analiz edilmiştir. Sistematik literatür incelemesi ile 28 çalışma, meta sentez yöntemi ile 10 çalışma incelenmiştir. Verilerin analizi için MAXQDA programı kullanılmış ve elde edilen bulgular tablolar ve grafikler şeklinde sunulmuştur. Verilerin incelenmesi için “Yabancı dil dersinin eksikleri”, “Konuşma becerisinin eksikleri”, “Dinleme becerisinin eksikleri “, “Okuma becerisinin eksikleri”, “Yazma becerisinin eksikleri”, “Yabancı dil dersi için öneriler”, “Konuşma becerisi için öneriler”, “Dinleme becerisi için öneriler “, “Okuma becerisi için öneriler”, “Yazma becerisi için öneriler” gibi birçok farklı temalar ve alt temalar oluşturulmuştur. Analizde dinleme becerisinin yeterince araştırılmadığı, korku, yetersiz kelime hazinesi, zaman darlığı, birinci yabancı dilin etkisi gibi birçok faktörün öğrencilerin dil becerileri olumsuz etkilediği ancak yaratıcı yazma ya da okuma veya yazma stratejileri gibi yöntemlerin dil becerilerini olumlu etkilediği ortaya çıkartılmıştır. Tezin sonunda gelecekteki Almanca dil becerileri öğretimi hakkında yapılacak olan çalışmalar için öneriler sunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:00:51Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |