Show simple item record

dc.contributor.advisorCan Daşkın, Nilüfer
dc.contributor.authorUyar, Gülşah
dc.date.accessioned2024-08-14T07:20:25Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-13
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/35543
dc.description.abstractReflection has become an acknowledged and widely used tool in teacher education programs to prepare PSTs for their future career. Although it has been explored extensively, there are still gaps in the literature to understand how reflection is performed and how it leads to teacher learning. To address the research gaps, this study sets out to examine data-led collaborative reflective dialogues of transnational PST groups in a virtual exchange (VE) setting without presence of a teacher educator. Accordingly, the participants are PSTs from Austrian, Spanish and Turkish universities (n=72). Within the scope of an Erasmus+ project (Digitask4IC project), they were supposed to design a VE task, watch screen-recordings of students’ performance, and finally reflect on students’ performance and their VE experience. Using multimodal Conversation Analysis to examine screen recordings of the PSTs’ data-led collaborative reflective dialogues, this study uncovers how reflection was performed and how micro-moments of opportunities for teacher learning were created. The findings showed that micro-moments of teacher learning were created, and it was explicitly claimed through various constructions. The PSTs claimed lack of knowledge in the past to show their K+ epistemic status, problematized their past epistemic status, expressed a change in their epistemic status and explicitly claimed teacher learning. All the construction were used strategically to show the changing in their epistemic status and their teacher learning. The findings bring new insights into second language teacher education programs and contributes to the body of literature by providing pedagogical implications to teacher educators.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTeacher educationtr_TR
dc.subjectTeacher learningtr_TR
dc.subjectReflectiontr_TR
dc.subjectEpistemicstr_TR
dc.subjectConversation analysistr_TR
dc.titleVideo-Mediated Data-Led Reflection of Transnational Pre-Service Teacher Groups on Virtual Exchange Taskstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetYansıtma, öğretmen adaylarını gelecekteki kariyerlerine hazırlamak için öğretmen eğitimi programlarında kabul görmüş ve yaygın olarak kullanılan bir araç haline gelmiştir. Kapsamlı bir şekilde araştırılmış olmasına rağmen, yansıtmanın nasıl yapıldığını ve öğretmen öğrenmesine nasıl yol açtığını anlamak için literatürde hala boşluklar vardır. Literatürdeki eksiklikleri tamamlamak için bu çalışma, herhangi bir öğretmen eğitimcisinin bulunmadığı bir sanal değişim (SD) ortamında ulusötesi öğretmen adayı gruplarının veri temelli işbirlikçi yansıtıcı diyaloglarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda katılımcılar Avusturya, İspanya ve Türkiye üniversitelerinden öğretmen adaylarıdır (s=72). Öğretmen adaylarının bir Erasmus+ projesi (Digitask4IC projesi) kapsamında, bir VE görevi tasarlamaları, öğrencilerin performanslarının ekran kayıtlarını izlemeleri ve son olarak öğrencilerin performansları ve SD deneyimleri üzerine yansıtmaları gerekmektedir. Bu çalışma, öğretmen adaylarının veri odaklı işbirlikçi yansıtıcı diyaloglarının ekran kayıtlarını incelemek için çokkipli konuşma çözümlemesi kullanarak yansıtmanın nasıl gerçekleştirildiğini ve öğretmen öğrenimi için mikro anların nasıl yaratıldığını ortaya çıkarmaktadır. Bulgular, öğretmen öğrenmesinin mikro anlarının yaratıldığını ve bunun çeşitli yapılar aracılığıyla açıkça iddia edildiğini göstermiştir. Öğretmen adayları, bilgili epistemik statülerini göstermek için geçmişte bilgi eksikliği olduğunu iddia etmiş, geçmiş epistemik statülerini sorunsallaştırmış, epistemik statülerindeki bir değişikliği ifade etmiş ve öğretmen öğrenimini açıkça iddia etmiştir. Tüm yapılar, epistemik statülerindeki değişimi ve öğretmen öğrenmelerini göstermek için stratejik olarak kullanılmıştır. Bulgular, ikinci dil öğretmeni yetiştirme programlarına yeni bakış açıları getirmekte ve öğretmen eğitimcilerine pedagojik öneriler sunarak literatüre katkıda bulunmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-08-14T07:20:25Z
dc.fundingTÜBİTAKtr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record