dc.contributor.advisor | Mirici, İsmail Hakkı | |
dc.contributor.author | Öztürk Çalık, Esra | |
dc.date.accessioned | 2024-08-14T07:37:01Z | |
dc.date.issued | 2024-07-26 | |
dc.date.submitted | 2024-06-27 | |
dc.identifier.citation | Ozturk Çalık, E. (2024).The effect of an in-service TPACK training on developing technology integration skills of EFL teachers (Doctoral Dissertation). Hacettepe University. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/35595 | |
dc.description.abstract | TPACK has provided researchers with a framework for effective technology integration. Previous studies have mostly explored TPACK in pre-service teacher education but to date no known empirical research examined the role of TPACK in a professional development program on English language teaching. This study aims to fill this gap by exploring the impact a TPACK in-service training program on developing technology integration skills of English language teachers. Twenty teachers participated in this quasi-experimental research and data collected from multiple sources including surveys, interviews, lesson plans and in-class observations. Findings indicated the positive impact of TPACK in-service training program on developing the technology integration skills of English language teachers from the aspects of web tool selection, frequency of technology use in their instruction and increased motivation for using technology. The research enriches the TPACK literature by uncovering the role of contextual knowledge in technology integration. It provides pedagogical implications in designing professional development programs and integrating technology into English language instruction. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Technological pedagogical and content knowledge | tr_TR |
dc.subject | Efl | tr_TR |
dc.subject | Technology integration | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Eğitim kuramı. Eğitim uygulamaları. | tr_TR |
dc.title | The Effect of an in-Service Technological Pedagogical and Content Knowledge Training on Developing Technology Integration Skills of EFL Teachers | tr_TR |
dc.title.alternative | Hizmet İçi Teknolojik Pedagojik ve Alan Bilgisi Eğitiminin İngilizce Öğretmenlerinin Teknolojiyi Derslerine Entegre Etme Becerilerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Teknolojik Pedagojik ve Alan Bilgisi etkili bir teknoloji entegrasyonu için araştırmacılara çerçeve sunmaktadır. Mevcut çalışmalar TPAB’i çoğunlukla hizmet öncesi öğretmen eğitiminde araştırmıştır fakat bugüne kadar İngilizce öğretimi alanında TPAB’in mesleki gelişim programlarındaki rolünü inceleyen deneysel bir çalışma olmadığı bilinmektedir. Bu çalışma, bir TPAB hizmet içi eğitim programının İngilizce öğretmenlerinin derslerine teknolojiyi entegre etme becerilerini geliştirmeye etkisini araştırarak bu boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır. Bu yarı deneysel araştırmaya yirmi öğretmen katılmış ve veriler anket, görüşme, ders planları ve sınıf içi gözlemler dahil olmak üzere birçok kaynaktan toplanmıştır. Bulgular, TPAB hizmet içi eğitim programının İngilizce öğretmenlerinin teknolojiyi entegre etme becerilerini geliştirmede web aracı seçimi, öğretimde teknoloji kullanım sıklığı ve teknoloji kullanımına yönelik motivasyonu artırması açılarından olumlu etkisini göstermiştir. Bu çalışma, teknoloji entegrasyonu konusunda bağlamsal bilginin rolünü ortaya koyarak mevcut TPAB alanyazınını zenginleştirmiştir. Mesleki gelişim programlarının tasarımı ve teknolojinin İngilizce öğretimine entegre edilmesi konusunda pedagojik çıkarımlar sunmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2024-08-14T07:37:01Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |