Search
Now showing items 1-5 of 5
Anne-Babalık Amaçları ile Çocuğun Mizacı, Psikososyal Davranışları, Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The aim of research is to examine relationship between parenting goals and child's temperament, psychosocial behaviors, emotion regulation skills. Parents of 48-78 month old children attending pre-school education institutions ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerileri ve Geometrik Şekil Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)
The preschool period is a period in which contains many critical periods and qualified support is needed to successfully overcome these critical periods. Like many other developmental areas, executive function skills and ...
Resimli Çocuk Kitaplarının Eleştirel Düşünme Becerilerini Desteklemesi Yönünden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study aimed to analyse the picture books published for preschool children in terms of their supporting qualities on critical thinking skills development. This descriptive survey model study investigated hundred chilren ...
Eğitsel Veri Okuryazarlığı Yeterlik Algısı Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In early childhood, when the speed of development is high decisions to be made about children, activities to be implemented or measures to be taken will ensure that they spend their childhood and later periods in a healthier ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Motor Becerileri İle Yürütücü İşlev Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
Children explore their surroundings and adapt to the world through movement. Motor development is the acquired movement proficiency influenced by individual characteristics and environmental factors. Recent studies show ...