Search
Now showing items 1-10 of 25
Yerel Çevreye ve Deneyimlere Dayalı Yazma Becerisi Geliştirme Programının Hazırlanması ve Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The main purpose of the current study is to investigate the effect of the writing
skill development program based on local environment and experiences on the
development of the writing skills of 5th graders. In this ...
Yazma Stratejilerinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Bilgilendirici Metin Yazma Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The aim of the research is to support the development of informative text writing skills of gifted students with the strategies of books and biography writing frameworks that we work with. The research is carried out with ...
Türkiye’de İlkokul Öğretmenlerinin ve Konu Alanı Uzmanlarının STEM Eğitimi Algısı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-03-23)
The aim of this study was to examine the opinions of primary school teachers who work in public schools in Kırşehir province, and experts who have made academic publication about STEM education. The popularization of STEM ...
Ev Okuryazarlık Ortamı ve Ebeveyn Okuma İnançlarının Çocukların Okuma Motivasyonları İle İlişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The development of the preschool child is directly influenced by family characteristics, home setting, and the environment in which they grow up. The opportunities offered to the child during this period play an important ...
Erken Çocukluk Eğitiminde Kapsayıcı Eğitimin Niteliğine Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
In this research, the views of teachers, parents, school administrators, local government officials and non-governmental organizations on the quality of inclusive education in pre-school education were examined. This ...
İlkokul Öğrencilerinin Matematiği Gerçek Hayatla İlişkilendirme Becerilerinin Çocuk Edebiyatı Eserleri Bağlamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Within this research, in the context of children’s literature, mathematical real life connection skills of primary school third class students are investigated thoroughly according to mathematics lesson learning areas, ...
Metinlerarası Okuma ile Bütünleştirilen Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin Özel Yeteneklilerin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The aim of this study is to reveal the effect of the 6+1 Analytical Writing and Evaluation Model [AWEM], which is integrated with intertextual reading, on the reading comprehension and writing skills of gifted fourth grade ...
Sınıfta Eleştirel Pedagoji: İlkokul 4. Sınıf Öğrencileriyle Eleştirel Okuryazarlık Uygulamalarının Yansımaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This research, which was designed according to a case study, aimed to describe and explore the reflections of critical literacy activities on students' critical literacy skills based on the specific objectives, themes and ...
Uyum Sınıflarındaki Göçmen Öğrencilerin Türkçedeki Sesletim Sorunlarının Giderilmesinde Eğitsel Oyunların Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
The present study aims to investigate the effect of educational games on the solution of Turkish pronunciation problems arising from the mother tongue of Syrian students in integration classes. This study, which was carried ...
Çocuk Kitapları Üzerine Bir Seviye Tespit Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study aims to to determine the reading levels of children's books in Turkish with 10 local authors and 10 foreign authors. The research is a type of basic qualitative research, and the data collection process was ...