Search
Now showing items 1-10 of 26
Problem Çözme Yaklaşımıyla Gerçekleştirilen Matematik Uygulamalarının 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
This research aims to examine the effects of mathematics teaching practices carried out with the problem solving approach on the problem solving skills of primary school 4th grade students. The study was modeled as a ...
Covid-19 Pandemisinde 48-72 Ay Çocukların Ebeveynleri ile İlişkileri ve Yılmazlık Özelliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to reveal the relationships between preschool childrens' resilience and parent-child relationship and temperament, attachment, and emotion regulation during the pandemic period. This research, which ...
Kapsayıcı Ortamlarda Kültüre Duyarlı Öğretim Etkinliklerinin Etkinlik Kuramı ve Yükleme Kuramı Perspektifiyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The main purpose of this thesis is to reveal the factors affecting the effective use of inclusive
pedagogy in instructional processes by examining primary school 4th grade teachers’
process of integrating inclusive ...
Açık Uçlu Materyaller ile Çocukların Oyun Davranışlarında ve Yürütücü İşlev Becerilerinde Ortaya Çıkan Değişimin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of the research is to examine the changes in children's play behaviors and executive function skills through loose parts. The study was conducted using an action research design, with the researcher taking on the ...
Özel Yetenek Tanılı Olan ve Olmayan Öğrencilerin Basamak Değerini Kavrayışlarına Yönelik Zihinsel Modellerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to reveal and compare the mental models of the students with diagnosed and undiagnosed gifted attending the fourth grade of elementary school for counting, estimation, naming, renaming, comparison, ...
Stem Eğitiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06)
The aim of this research was to examine the effects of STEM approach on students' conceptual understanding and scientific process skills in primary school science course and to determine the opinions of the students in the ...
İlkokul Üçüncü Sınıf Fen Bilimleri Beş Duyumuz Ünitesine Yönelik Bilgilendirici Çocuk Kitaplarının Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Informational children's books have importance in children's literature. The use of
informative children's books by students and teachers in teaching enriches the educational
process. Informative children's books are ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Mesleki Yabancılaşma ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of the research is to examine the relationship between work alienation and burnout levels of preschool teachers during COVID-19 pandemic period. The research method is planned as the explanatory sequential mixed ...
Matematik Eğitimde Etkileşimli Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının İlkokul Öğrencilerinin Kavram Yanılgıları ve Tutumlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it was aimed to examine the effect of using interactive augmented reality applications in mathematics education on the elimination of misconceptions of 4th grade students and their attitudes towards mathematics ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Pedagojik Alan Bilgileri ile Çocukların Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it was aimed to examine the relationship between preschool teachers' mathematical pedagogical content knowledge and preschool children's working memory skills, teachers' working memory awareness and ...