Search
Now showing items 1-10 of 32
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Mesleki Gelişim Süreçlerine Yönelik Görüş ve Deneyimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
In today's world where knowledge is constantly changing and developing, the teaching profession is also a part of this change. Professional development practices facilitate this change process. The aim of this study, which ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Öz Düzenleme ve Üstbilişsel Becerilerine Yönelik Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
In this study, it was aimed to develop and examine the preschool teacher researcher’s practices to support children's self-regulation and metacognitive skills through action research. In this context, the changes in the ...
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Cinsel Eğitimine İlişkin Annelerinin Görüş ve Deneyimleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
İn this study, it was aimed to make an in-depth examine mother’s opinions and experiences on sexual education of children with autism spectrum disorder. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was ...
Erken Çocuklukta Felsefi Etik Programı Uygulamasının Çocukların Etik Anlayışlarında Yarattığı Değişimlerin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-08-09)
In this study, since it was aimed to explore the ethical understanding and experiences of
preschool children and to examine the changes in their ethical understanding and
discourses after the intervention in depth, the ...
Okul Öncesi Dönemde Pedagojik Dokümantasyon ve Etkileşim: Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
The aim of this study is to examine the interaction in preschool classrooms where pedagogical documentation is implemented and the teachers' practices that support in-class interaction. The study is a qualitative study in ...
Rehberli Oyun Öğretmen Destek Programına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerin Görüş ve Uygulamalarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
Play is an important tool for children to understand, interpret and express the world with its components such as curiosity, choice, freedom and exploration. Guided play, which effectively combines play, which children ...
İngilizce Dersi Öğretim Programında Yer Alan Değerlerin İlkokul Kitaplarına Yansıması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)
Value is an important guide for individuals to make sense of life. Values need to be taught
to students at an early age in environments such as family, school and social
environment. In recent years, the place of values ...
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Hareket Etkinliklerine İlişkin Görüşleri ve Uygulamalarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-28)
From the moment they are born, children with motor development are able to explore the World and interact with others. Acquiring motor skills at an early age is important for having an active life in adulthood. Learning ...
TÜRKİYE’DEKİ YABANCI UYRUKLU İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YABANCILAŞMA VE KENDİLİK DURUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-27)
This research aimed to examine the alienation and self-concept of foreign primary school students in Turkey. In line with this aim, a case study research design was preferred. The study group consisted of four primary ...
İlkokul Öğrencilerinin İyi Oluşları İle Bağıntılı Değişkenlerin İncelenmesi: Bir Karma Yöntemler Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-01)
Abstract
The main purpose of this study is to determine the variables that define the holistic well-being of students, the variables that related to these variables and their related levels depending on the perception of ...