Search
Now showing items 1-3 of 3
Anne-Babalık Amaçları ile Çocuğun Mizacı, Psikososyal Davranışları, Duygu Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The aim of research is to examine relationship between parenting goals and child's temperament, psychosocial behaviors, emotion regulation skills. Parents of 48-78 month old children attending pre-school education institutions ...
Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Akran, Ebeveyn ve Öğretmen İlişkileri ile Mizaç ve Sosyal Becerileri Arasındaki İlişkiler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-07)
This study aims to uncover the direct and indirect relationships between peer-teacher-parent relationships, temperament variables, and social skills of 46-72 months children enrolled in pre-school education institutions. ...
Covid-19 Pandemisinde 48-72 Ay Çocukların Ebeveynleri ile İlişkileri ve Yılmazlık Özelliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to reveal the relationships between preschool childrens' resilience and parent-child relationship and temperament, attachment, and emotion regulation during the pandemic period. This research, which ...