• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sayısal Ayak İzi Ders Tasarımının Öğrencilerin Sayısal Vatandaşlık Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi

Göster/Aç
10186474.pdf (2.725Mb)
Tarih
2018-03-19
Yazar
Kuh, Gizem
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
In this research, a lesson was designed about digital footprint. The importance of digital footprint which covers all kinds of activities carried out in the internet environment is increasing day by day, and the lack of this concept is seen in the curriculum. The aim of this research is to examine the effect of the digital footprint course design on the academic achievement of students about the subject of digital citizenship. It can be put forward that digital footprint constitutes individuals identities in the virtual environment and they can create false and evil identities through the use of an unconscious internet that this identity can never be erased and individuals in all areas of life can affect positively or negatively. The research group consisted of 49 students in the 5th and 6th grades of a college during the 2016-2017 academic year. The implementation of the designed digital footprint course lasted for a total of 9 weeks including the first week pre-test, 7 week implementation process and last week post-test within the scope of Information Technologies and Software course. In order to test whether there is a difference before and after the implementation process, the data obtained from pre-test and post-test scores of the students were tested by paired samples t-test. Cohen's d value was calculated to examine the effect size of the analysis performed. It was observed that there was a meaningful difference between pre-test and post-test scores in the result of the research and post-test scores showed a very large effective increase compared to pre-test scores. According to these results, it can be said that the design of the digital footprint course has positive effect on the academic achievement of the digital citizenship and this effect is meaningful. In the light of the findings and results obtained, some suggestions were made for research and further implementation.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/5291
Koleksiyonlar
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu [112]

İlgili öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Sayısal (Dijital) kültürün korunması: Web arşivleme 

    Aldemir, Ahmet; Oğuz, Esin Sultan (TKD, 2006)
  • Bilişim Teknolojisi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sayısal Ayak İzi Kavramlarının İncelenmesi 

    Acele , Bahar (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-04)
    The purpose of this study is to examine the conceptions of information technology teachers and preservice teachers on digital footprint. The digital footprint is a natural consequence of existence in online environments ...
  • Çağdaş Tasarımda Sayısal Kaligrafi Ve Deneysel Uygulama Çalışmaları 

    Akbaş, Gürkan (Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-06)
    Script, one of the most important inventions which mankind has invented, has passed many phases from past to present. Especially the script which is produced manually up to the late Middle Ages and included periodic and ...
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV