• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • Eğitim Fakültesi
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi

Göster/Aç
14. 11 erdal ayan.pdf (2.821Mb)
Tarih
2018-11-14
Yazar
Ayan, Erdal
Ambargo Süresi
Acik erisim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
There are several technological investments by Turkish Ministry of Education within the scope of FATİH Project. An online learning platform called Education Information Network (EIN) was developed. Various inservice courses (IC) were held in order to support teachers to use available tools. Current descriptive study aims at describing the use and e-content development status of teachers in EIN and comparing the results in terms of various variables. 268 teachers participated in a three-dimensional questionnaire. The data were analyzed via a statistical analysis program, Jasp. Descriptive and comparative analyses were clarified and statistical outputs were compiled. EBA and e-content use and development status of teachers were revealed and differences between groups were detected. There are significant differences in the use of individual e-content, development and cooperation cases according to the branches, pre-service, and IC. E-content utilization and development status of the participants was low and that the level of individual use and assistance in the e-content usage and development processes varied in some cases according to the variables. It was concluded teachers participating in the research need to have more pre-service and IC on their own branches in the process of using and developing e-content. E-content should be developed and diversified, EIN should be easy to use for all users and there is a need for more publicity about EIN. It is suggested that the training taken before the service is diversified as content, scope and number and that IC is structured according to the branches and the frequency is increased.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/5384
Koleksiyonlar
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu [115]
Künye
Ayan, E. (2018). (Yüksek Lisans Tezi). Öğretmenlerin eğitim bilişim ağı içeriğini kullanma ve e-içerik geliştirme durumlarının incelenmesi Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV