dc.contributor.advisor | Demirkasımoğlu, Nihan | |
dc.contributor.author | Erözeren, Hamiyet | |
dc.date.accessioned | 2019-07-26T08:43:33Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-24 | |
dc.identifier.citation | Erözeren, H. (2019). İlkokul Bahçelerinin Mevzuata Uygunluğu ve Eğitim Paydaşlarının Okul Bahçesinin Kullanımına İlişkin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara | tr_TR |
dc.identifier.uri | yök referans 10272551 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/8110 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to identify the appropriateness of primary schoolyards’ to the legislation and the stakeholders’ opinions concerning the schoolyard usage. After analyzing the schoolyard regulations, schoolyards’ appropriateness to the legislation was evaluated via the school managements opinions, and also primary schoolyards’ current situation and the primary school teachers opinions for the ideal schoolyard was identified, studied via the primary school teachers opinions. The universe of the study are teachers and school managements working at the public primary schools in Ankara, and 352 teachers and 59 school managements working at the public primary schools during 2017-2018 academic year in Ankara constitute the sample. The quantitative research method and survey model were used. Two different survey forms were used as data collection tools. The school managements opinions on legislation and the primary school teachers’ opinions on schoolyards were identified with the survey forms developed by the researcher. Also, the researcher studied the schoolyards she visited and took schoolyard photos after getting permission from school managements. Photos are placed under the suitable titles and they contributed to the enrichment of the thesis. While analyzing the data, Statistical Package Program for Social Sciences 20 (IBM SPSS Statistics 20), descriptive statistics (percentage, frequency, arithmetic mean) were used. At the end of the research, it is obtained that there is disharmony between the current schoolyards’ situation and the schoolyards defined at the legislation in Çankaya district, and the schoolyards fail to satisfy teachers’ and students’ necessities. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | Kabul ve Onay i
Öz ii
Abstract iii
Teşekkür iv
Tablolar Dizini viii
Şekiller Dizini xi
Simgeler ve Kısaltmalar Dizini xii
Bölüm 1 Giriş 2
Problem Durumu 2
Araştırmanın Amacı ve Önemi 7
Araştırma Problemi 9
Sayıltılar 11
Sınırlılıklar 11
Tanımlar 11
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 14
Okul Bahçelerine İlişkin Hukuki Düzenlemeler 14
Okul Bahçesi Tasarımının Tarihi 35
Oyun ve Oyunun Çocukların Hayatındaki Önemi 38
Oyuna İlişkin Hukuki Düzenlemeler 39
Gelişim ve Gelişim Dönemleri 42
Oyunun Gelişime Olan Etkileri ve Katkıları 47
Oyun Kuramları 49
Oyun Çeşitleri 50
Oyun Alanları 52
Oyun Alanı Çeşitleri 54
Oyun Alanı Olarak Okul Bahçeleri 58
Engelli Bireyler, Oyun ve Okul Bahçeleri 60
İlgili Araştırmalar 63
Bölüm 3 Yöntem 80
Araştırmanın Evreni ve Örneklemi 81
Veri Toplama Süreci 87
Veri Toplama Araçları 88
Verilerin Analizi 95
Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği 95
Bölüm 4 Bulgular ve Yorumlar 97
Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre İlkokul Bahçelerinin Mevzuata Uygunluğuna İlişkin Bulgular 97
İlkokul Öğretmenlerinin Okul Bahçelerinin Kullanımına İlişkin Görüşlerine Ait Bulgular 119
Bölüm 5 Sonuç, Tartışma ve Öneriler 151
Sonuçlar 151
Öneriler 158
Kaynaklar 160
EK-A: Okul Yöneticileri Anket Formunun Geliştirilmesi 172
EK-B: Okul Yöneticileri Anket Formunda Uzman Görüşü Sonrası Yapılan Değişiklikler 180
EK-C: İlkokul Öğretmenleri Anket Formunda Uzman Görüşü Sonrası Yapılan Değişiklikler 185
EK-Ç: Okul Yöneticileri Anketi Ön Uygulama Formu 187
EK-D: Okul Yöneticileri Anket Formunda Ön Uygulama Sonrası Yapılan Değişiklikler 192
EK-E: İlkokul Öğretmenleri Anketi Ön Uygulama Formu 194
EK-F: İlkokul Öğretmenleri Anket Formunda Ön Uygulama Sonrası Yapılan Değişiklikler 200
EK-G: Okul Yöneticileri Anket Formu (Ana Uygulama Formu) 203
EK-H: İlkokul Öğretmenleri Anket Formu (Ana Uygulama Formu) 208
EK-I: Çankaya İlkokulları Listesi 215
K-İ: Etik Komisyonu Onay Bildirimi 217
EK-J: Ankara İl MEM’den Alınan İzin 218
EK-K: Etik Beyanı 219
EK-L: Yüksek Lisans Tez Çalışması Orijinallik Raporu 220
EK-M: Thesis Originality Report 221
EK-N: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 222 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Okul bahçesi | tr_TR |
dc.subject | Okul bahçesi ekipmanları | |
dc.subject | Eğitim paydaşları | |
dc.subject | Okul bahçesi standartları | |
dc.subject | İlkokul | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | İlkokul Bahçelerinin Mevzuata Uygunluğu ve Eğitim
Paydaşlarının Okul Bahçesinin Kullanımına İlişkin Görüşleri | tr_TR |
dc.title.alternative | Prımary Schoolyards’ Appropriateness To The Legislation And Stakeholders’ Opinions Concerning Schoolyards’ Usage | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, ilkokul bahçelerinin mevzuata uygunluğunun ve eğitim paydaşlarının okul bahçelerinin kullanımına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, okul bahçelerine ilişkin mevzuat incelenerek; okul yöneticilerinin görüşlerine dayalı olarak ilkokul bahçelerinin ilgili mevzuata uygunluğu değerlendirilmiştir. Ayrıca ilkokul öğretmenlerinin görüşleri yoluyla da ilkokul bahçelerinin kullanımına ilişkin mevcut durumu ve ideallerindeki okul bahçelerine ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Ankara ili Çankaya ilçesi ilkokullarının okul yöneticileri ve öğretmenleri, örneklemini 2017-2018 örneklemini 2017-2018 akademik yılında Çankaya ilkokullarında çalışan 352 ilkokul öğretmeni ve 59 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırmada nicel araştırma yöntemi ve tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak iki farklı anket formu kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin mevzuata ve ilkokul öğretmenlerinin okul bahçelerine ilişkin görüşleri araştırmacı tarafından geliştirilen anket formları ile belirlenmiştir. Ayrıca araştırmacı ziyaret ettiği okulların bahçelerini incelemiş ve okul yöneticilerinden izin alarak bahçelerin fotoğraflarını çekmiştir. Çekilen fotoğraflar ilgili başlıklar altına yerleştirilerek bulguların desteklenmesi amaçlanmıştır. Verilerin analizinde Sosyal Bilimleri için İstatistik Paket Programı 20 (IBM SPSS Statistics 20) kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama gibi teknikleri içeren betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda, Çankaya ilçesindeki okul bahçelerinin mevcut durumları ile mevzuatta yer alan okul bahçeleri arasında bazı uyumsuzlukların olduğu, okul bahçelerinin öğrencilerin ve öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kaldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |
dc.subject.ieee | IEEE Thesaurus Terms::Education | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Students, Teachers, School Personnel | tr_TR |
dc.subject.jita | JITA Classification System of Library and Information Science::Management | tr_TR |